Min snälla svärmor

I vårt vardagsrum står ett matbord med stolar. Det är så fruktansvärt fult, mörkbrunt med pinnstolar, från 80-talet. Brrr....

Och jag vet att i mina svärföräldrars förråd/hobbyrum står ett jättefint bord med fyra stolar till, i teak från 60-talet.

Så igår ringde jag till min superdupersnälla svärmor och frågade om de ville byta sina superfina möbler mot våra jättefula.
Det ville hon egentligen inte, men tyckte att vi hade bättre nytta av dem, och att det var roligare om de stog framme. Så det var bara att komma och hämta!!! Whiiii!

Så i helgen ska jag fixa i vardagsrummet. Möblerna på bilden är likadana som de jag ska hämta, bara det att klädseln på sitsarna är gröna på våra.

Bilder från vardagsrummet kommer senare.

image505


Kommentarer
Postat av: Isa

Oj oj. Nu blev jag jätteavis! Säg till om du blir less kan vi kanske byta? *blink blink*

Postat av: Lilla My

wow,vilken svärmor och så snygga möbler....:-)

2007-11-05 @ 21:47:04
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Millegrafos-Karin

Grattis till jättefina möbler! Det är verkligen onödigt att en massa teakmöbler ska ligga och damma i (ofta 40-talisternas) källare, och har man tur så är de givmilda och vill hellre att de används.

Har två fina stringhyllor i vardagsrummet som jättelänge legat spindelvävbeklädda i en bod i föräldrahemmet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback