Ny favorit - Smoothie

Jag är viktväktare nu sedan några dagar tillbaka. Det går bra, riktigt bra, men för en godisråttasom mig är det skitsvårt att stå mot godissuget som kommer på kvällarna. Jag har gjort smoothie både till frukost och kvällsmat ett par gånger och det är så rackarns gott och billigt i points med.

Mitt grundrecept är.

1 dl lättyoghurt vanilj
1 banan
1 krm vaniljsocker

sedan mixar jag detta tillsammans med frysta bär eller frusen frukt.

Det blir ett stort glas härlig smoothie och innehåller bara 2 points!

image598

Arlas hemsida finns massor med recept på smarriga smoothies

Kommentarer
Postat av: detsvartataket

Ahhh,där gav du mej en anledning att åka o köpa Rostis "smala-höga"skål!! Perfekt till det ju!!tjohoo..här ska göras smoothies..Tack!!
trevlig helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback