Morgontrassel!

image514

Varje vardagsmorgon är det gråt och tandagnisslan här hemma. Max vill inte gå upp, han vill inte till dagis, vill inte ta på sig kläderna, vill inte borsta tänderna, vill inte ha mössa, vill inte ta astmamedicinen....
Han vill bara ligga kvar och mysa under täcket och titta på tv, och jag förstår honom, men det funkar ju inte.
Vi måste lägga upp en ny plan, tidsplan alltså.

Nu ser det ut så här:

6.30: J:s klocka ringer och han går upp
6.35 Min klocka ringer, och jag snoozar.
6.44 Min klocka ringer och jag snoozar.
6.53 Min klocka ringer och jag far upp ur sängen.
6.50 J går till jobbet.
6.55 Jag väcker Max.
7.00 Jag klär på Max medans han vaknar, han är inte glad,
7.05 Max får ligga kvar en liten stund och morna sig.
7.15 Med övertalning, mutor och sura miner är vi ute genom dörren och på väg till dagis i bilen.

Jag vill att det ska se ut så här, och vi inför det från i morgon...

6.30 Både J:s och min klocka ringer och vi går upp, tänder upp lite,
6.35 Väcker Max och han får en stund på sig att vakna till.
6.45 Klär på honom och vi kan ta det lite lugnt utan stress.
7.00 Vi går ut genom dörren och tar en promenad till dagis.

Vi får väl se hur det går när klockan ringer i morgon bitti, snoozeknappen är väldigt lockande. =)

Kommentarer
Postat av: timon

Konstigt att det kan vara så svårt att inte snooza på mornarna! :) Har också problem med att den är alldeles för lockande!

Postat av: Linda P

Zzzzz... Sovmorgon är bäst. För att inte snacka om eftermiddagstupplurar!

2007-10-24 @ 21:14:52
URL: http://livinglikelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback