Ser jag ut som en barnrumpa?!?

Så här ligger det till, jag har slarvat bort mitt körkort, beställt ett nytt men inte fått det ännu, ok.
Och för ett par veckor sedan var jag på systemet, skulle köpa en flaska rött, glider fram till kassan - Kan jag få kika på ditt leg?.....
Eeehh.. nja, jag har inget... Jag blev så förvånad så jag fann mig liksom inte riktigt. Jag började fnissa lite och sa att jag kunde hämta passet i bilen men jag är faktiskt 32, hon skämdes nog lite och sa att det var lugnt. Jag fick mitt rödvin.

Och så idag! Jag sprang in på systemet, ryckte till mig en
Blossa 08, till kassan - ja, och så kan jag kika på legget...
-Nej det har jag inget....  (pinsamt tyst) Jag förklarar läget men jag får inte handla... tjej i kassan: -jag är ledsen...det finns ingen som känner igen dig här?

Jag är 32 år och får inte handla.. Jag ser verkligen inte ut som 19. Påsar och mörka ringar under ögonen, rynkor vid ögon och framför allt att man handlar en flaska rött eller en flaska årgångsglögg borde väl visa på att man är över 30?

Kanske ska jag ta det som en komplimang som en äldre herre bredvid mig i kön sa, men jag gör faktiskt inte det, jag vill inte se ut som 19.. 26-27 ja tack, men inte 19.

Så nu hoppas jag att mitt körkort kommer snart så jag slipper fråga om nån kan köpa ut glögg åt mig :)

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Hmm, ja vad säger man!? Jag var oxå å köpte Blossa idag, behövde inte visa Id, hur ska man tolka det??? Att jag ser gammal ut??? :) Kram

Postat av: Petra

Äh, vad jobbigt! Jag är också 32 och får visa leg nästan jämt...

2008-11-04 @ 13:22:22
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: nina

oh, jag känner igen mig! jag får nästan alltid visa leg på systemet, ibland händer det att jag får göra det för att komma in på krogen där det är 18, eller för att köpa en cider på en restaurang!



nu när vi var på rhodos och skulle hyra bil så frågade biluthyraren om jag har fyllt 21, och en tysk vi träffade, han var 44 tror jag, sa att han hade barn i min ålder! "neej, det har du INTE", sa jag, och då kom det fram att han trodde jag var 16!!!?



hihi,fast jag tycker ändå det är lite småroligt.. det är ju verkligen supersvårt att gissa åldrar! men nej, inte tycker jag att du ser ut som 18!



kram

2008-11-04 @ 20:33:35
URL: http://ninadays.blogg.se/
Postat av: Susanne

Men jösses... ja, att se ung ut har ju både sina för- och nackdelar! :-)

2008-11-05 @ 11:17:30
URL: http://www.undersolen.se/
Postat av: Miss Muffin

hahaha... vilken grej att vara 30 och få be vänner köpa ut. stå utanför och smussla! vilken bild!

2008-11-05 @ 12:09:49
URL: http://tougher-than-the-rest.blogspot.com
Postat av: B

Ta det som en komplimang! I mitt jobb så kollar jag dagligen leg på ett antal personer, och inte helt sällan ser folk ut att vara 10-15 år yngre än vad de är egentligen. Och, det är jobbigt både för kunden och för mig.

2008-11-06 @ 08:06:54
URL: http://telefonsladd.blogspot.com
Postat av: Lisan

Har samma problem. Får visa legg när jag köper snus till mannen. Jag är snart 29!!!!! Vill inte se ut som 17...

2008-11-11 @ 18:14:05
URL: http://www.grisstian.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback